O projekcie:
Pandemia COVID-19 stanowi poważne wyzwanie dla szkolnictwa wyższego. Nagłe przejście na nauczanie on-line wystawia na próbę infrastrukturę uczelni. Jest to również wyzwanie dla nauczycieli akademickich, którzy nie mają doświadczenia w pracy w takich warunkach.
Wiele europejskich uniwersytetów pracuje nad wdrożeniem rozwiązań edukacyjnych on-line w trybie przyspieszonym, opierając się jedynie na własnych wysiłkach. Biorąc pod uwagę fakt, że mobilność zarówno studentów, jak i nauczycieli jest również bardziej ograniczona do mobilności on-line, w tym do tworzenia np. wirtualnej mobilności w ramach programu Erasmus+, wskazane jest opracowanie wspólnych, uniwersalnych rozwiązań w zakresie internetowych programów nauczania i narzędzi informatycznych do nauczania, które mogłyby być wykorzystywane nie tylko w ramach jednej uczelni lub kraju, ale o zasięgu międzynarodowym.
W projekcie założono, iż eksperci w dziedzinie technologii edukacyjnych z różnych krajów podzielą się swoimi najskuteczniejszymi pomysłami i doświadczeniami, które mogą zostać przyjęte/zaadaptowane przez innych nauczycieli akademickich.
Konsorcjum projektu obejmuje 6 partnerów akademickich z 6 różnych krajów:
Budżet trwającego dwa lata projektu (lata 2021-2023), to blisko 250 tys. EUR.
Zespół badawczy z ramienia Wydziału Ekonomicznego Uniwersytetu Gdańskiego (lider projektu):
Strona internetowa projektu: www.incompedu.ug.edu.pl
mail projektowy: incompedu@ug.edu.pl