Studia II stopnia stacjonarne - MSG: Międzynarodowa ekonomia menedżerska



Absolwent posiada wiedzę z zakresu:

  • finansów behawioralnych i ekonomii behawioralnej,
  • strategii i technik negocjacji w biznesie międzynarodowym,
  • psychologii biznesu i motywacji,
  • koordynacji zespołów pracowniczych,
  • strategii zarządzania własnością intelektualną.

Absolwent nabywa umiejętności:

  • kierowania zespołami pracowniczymi,
  • kierowania projektami,
  • budowy klimatu zaufania w biznesie.

Uzyskane efekty uczenia się umożliwiają absolwentowi:

  • pracę na stanowiskach charakteryzujących się dużym poziomem odpowiedzialności związanym ze znaczącym kontaktem z ludźmi, głównie w przedsiębiorstwach, instytucjach finansowych, a także w jednostkach władzy państwowej oraz samorządowej,
  • pracę w korporacjach i instytucjach w zakresie tworzenia strategii przedsiębiorstw działających w otoczeniu międzynarodowym (np. kierownik projektu, account manager);

Przedmioty specjalnościowe:

  • Makroekonomia menedżerska
  • Globalizacja a wyzwania menedżerskie
  • Psychologia biznesu
  • Strategie przedsiębiorstwa
  • Ekonomia behawioralna
  • Innowacje w przedsiębiorstwie
  • Strategie zarządzania własnością intelektualną
  • Porozumienie w biznesie
  • Zarządzanie projektami w przedsiębiorstwie
  • Finanse behawioralne
  • Symulacje i gry menedżerskie
  • Społeczna odpowiedzialność biznesu
  • Decyzje inwestycyjne korporacji globalnych
     

Przykładowe tematy prac dyplomowych:

  • Rola menedżera we współczesnej organizacji.
  • Zarządzanie płynnością finansową podmiotów gospodarczych.
  • Przedsiębiorczość kobiet w Polsce- uwarunkowania.
  • Employer Branding, czyli budowanie wizerunku pracodawcy na przykładzie X.
  • Kulturowe uwarunkowania decyzji i działań podejmowanych w przedsiębiorstwach ponadnarodowych.
  • Rola marki w budowie wartości przedsiębiorstwa – analiza na przykładach X i Y.
  • Strategie ekspansji międzynarodowej w branży odzieżowej na przykładach przedsiębiorstw X i Y.
  • Wykorzystanie mediów społecznościowych w celach marketingowych – analiza na przykładzie spółki X.
  • Innowacyjność przedsiębiorstw z branży telekomunikacyjnej w Polsce i Niemczech na przykładzie spółek X i Y.

Opiekun specjalności:





dr Jacek Grodzicki

Katedra Transportu i Handlu Morskiego
Zakład Gospodarki Globalnej
e-mail:jacek.grodzicki@ug.edu.pl