Studia II stopnia niestacjonarne - MSG: Handel zagraniczny
Absolwent posiada wiedzę z zakresu: |
- polityki międzynarodowej,
- organizacji i techniki prowadzenia działalności w zakresie handlu zagranicznego,
- wykorzystania ubezpieczeń w handlu zagranicznym,
- negocjacji handlowych,
- zarządzania zasobami ludzkimi w otoczeniu międzynarodowym.
|
Absolwent nabywa umiejętności: |
- kierowania podmiotami gospodarczymi funkcjonującymi w otoczeniu międzynarodowym,
- wdrażania rozwiązań innowacyjnych służących zwiększeniu konkurencyjności przedsiębiorstwa na rynku międzynarodowym.
|
Uzyskane efekty uczenia się umożliwiają absolwentowi: |
- pracę w przedsiębiorstwach, instytucjach rządowych i organizacjach międzynarodowych związanych z procesem wymiany handlowej z zagranicą.
|
Przedmioty specjalnościowe: |
- Handel zagraniczny Polski
- Zarządzanie cyklem transakcyjnym na rynkach zagranicznych
- Zarządzanie projektem międzynarodowym
- Negocjacje w handlu międzynarodowym
- Kształtowanie oferty przedsiębiorstw na rynkach zagranicznych
- Zarządzanie ryzykiem w handlu zagranicznym
- Dyplomacja gospodarcza
- Zarządzanie zasobami ludzkimi w otoczeniu międzynarodowym
- Zagraniczne rynki branżowe
- Źródła finansowania działalności na rynkach zagranicznych
- Społeczna odpowiedzialność biznesu
- Psychologia w ekonomii
|
Przykładowe tematy prac dyplomowych: |
- Rola dyplomacji ekonomicznej w systemie wspierania eksportu.
- Ocena skuteczności wybranych działań marketingowych na przykładzie przedsiębiorstwa XYZ.
- Stosunki gospodarcze między Francją i Rosją ze szczególnym uwzględnieniem handlu artykułami luksusowymi.
- Znaczenie ropy naftowej w rozwoju gospodarczym państw Afryki Subsaharyjskiej.
- E-commerce jako narzędzie ekspansji na rynki zagraniczne.
- Wpływ specjalnych stref ekonomicznych na rozwój gospodarczy regionów na przykładzie Specjalnej Strefy Ekonomicznej.
- Rynek telekomunikacyjny w Polsce po wejściu do Unii Europejskiej.
- Uwarunkowania kulturowe w komunikacji i negocjacjach międzynarodowych na przykładzie wybranych krajów Europy i Azji.
- Relacje handlowe Polski z wybranymi krajami pozaeuropejskimi w latach 2004-2014.
- Rola współpracy z zagranicą w polskiej polityce energetycznej.
- Znaczenie ropy naftowej w gospodarce Rosji.
- Kształtowanie wizerunku przedsiębiorstwa na przykładzie spółki X.
- Znak towarowy jako składnik ochrony konkurencyjności przedsiębiorstwa na rynku międzynarodowym.
- Liberalizacja obrotu handlowego i inwestycji w partnerstwie transatlantyckim między Unią Europejską a USA.
|