Studia I stopnia niestacjonarne - MSG: Biznes międzynarodowy
Opis specjalności: |
Wykształcenie absolwenta w specjalności Biznes Międzynarodowy ma na celu przekazanie wiedzy i umiejętności przydatnych w pracy na rynku międzynarodowym (w biznesie). Absolwent specjalności po zakończeniu studiów I stopnia będzie posiadał umiejętność analizy oraz prawidłowej oceny zjawisk gospodarczych zachodzących w biznesie międzynarodowym. Zdobyte kwalifikacje pozwolą na podejmowanie pracy na stanowiskach związanych prowadzeniem przedsiębiorstwa ma rynkach międzynarodowych na różnych szczeblach, w instytucjach finansowych oraz w jednostkach administracji na szczeblu krajowym i międzynarodowym.
Specjalność objęta „PROgramem Rozwoju Uniwersytetu Gdańskiego (ProUG)” |
Absolwent posiada wiedzę z zakresu: |
- prawidłowości funkcjonowania rynku krajowego i rynków międzynarodowych,
- zarządzania operacyjnego i strategicznego,
- ryzyka występującego na rynkach międzynarodowych,
- analizy rynków międzynarodowych,
- strategii przedsiębiorstw na rynkach międzynarodowych.
|
Absolwent nabywa umiejętności: |
- profesjonalnej obsługi klientów poprzez zrozumienie mechanizmów rządzących działalnością na rynkach zagranicznych,
- kierowania sprzedażą, prowadzenia negocjacji handlowych i budowy współpracy rynkowej w wymiarze międzynarodowym,
- sporządzania podstawowych dokumentów związanych z obsługą celną,
- komunikowania się w grupie i prowadzenia pracy zespołowej ze względu na duży wymiar zajęć aktywizujących i warsztatów interaktywnych.
|
Uzyskane efekty uczenia się umożliwiają absolwentowi: |
- prowadzenie własnej działalności gospodarczej
- pracę w firmach działających na rynku krajowym i zagranicznym
- swobodne poruszanie się w obszarze działalności związanej z pracą w obszarze biznesu międzynarodowego.
|
Przedmioty specjalnościowe: |
- Seminarium licencjackie
- Konkurencyjność przedsiębiorstw na rynku międzynarodowym
- Formy działalności przedsiębiorstw międzynarodowych
- Ryzyko w biznesie międzynarodowym
- Źródła finansowania przedsiębiorstw
- Obsługa celna w biznesie międzynarodowym
- Łańcuchy dostaw w biznesie międzynarodowym
- Ubezpieczenia w biznesie międzynarodowym
- Badania marketingowe
- Design thinking w kształtowaniu produktów i usług
- Nowoczesne techniki sprzedaży
- Techniki prezentacji biznesowej
- Strategia komunikacji w biznesie międzynarodowym
- Zarządzanie produktem i marką
|