Studia II stopnia stacjonarne - MSG: Międzynarodowe strategie marketingowe
Specjalność objęta „PROgramem Rozwoju Uniwersytetu Gdańskiego (ProUG)”
Absolwent posiada wiedzę z zakresu: |
- specyfiki komunikowania się z rynkiem w otoczeniu międzynarodowym,
- budowania strategii przedsiębiorstwa z uwzględnieniem czynników makro i mikro otoczenia,
- tworzenia całościowej identyfikacji przedsiębiorstwa,
- analizy specyfiki różnych branż na rynku przemysłowym i konsumpcyjnym.
|
Absolwent nabywa umiejętności: |
- opracowania biznes planu,
- oceny kampanii reklamowych,
- opracowania strategii wejścia na rynki zagraniczne,
- wykorzystania analiz rynkowych,
- tworzenia wizerunku marki (umiejętności w oparciu o praktyczne rozwiązania prezentowane przez praktyków).
|
Uzyskane efekty uczenia się umożliwiają absolwentowi: |
- pracę w przedsiębiorstwach i instytucjach na stanowiskach związanych z zarządzaniem marketingowym (np. specjalista ds. reklamy, public relations, badań rynkowych).
|
Przedmioty specjalnościowe: |
- Badania jakościowe
- Społeczna odpowiedzialność biznesu
- Analizy rynkowe
- Całościowa identyfikacja
- Prawne aspekty marketingowe
- Marketing B2B
- Strategie marketingowe
- Psychologia w marketingu
- Metody Public Relations
- Systemy dystrybucji
- Marketing relacyjny
- Data mining
|
Przykładowe tematy prac dyplomowych: |
- Strategia komunikacji marketingowej na przykładzie przedsiębiorstwa X.
- Zarządzanie wizerunkiem marki luksusowej w branży odzieżowej.
- Wykorzystanie metod heurystycznych oraz prognozowania intuicyjnego w marketingu partyzanckim.
- Product placement w komunikacji marketingowej na przykładzie marki X.
- Marketing terytorialny i jego zastosowanie na przykładzie miasta X.
- Znaczenie programów lojalnościowych w sprzedaży detalicznej w branży X.
- Praktyczne i etyczne aspekty funkcjonowania reklamy internetowej na przykładzie wykorzystywania polityki cookies i narzędzi Google Analytics.
- Wykorzystanie sponsoringu imprez masowych w budowaniu wizerunku marki.
- Narzędzia marketingu mix w kampaniach marketingowych klubów piłkarskich.
- Zastosowanie technik i systemów gamifikacji jako metody angażowania i motywowania konsumentów.
|