Studia II stopnia stacjonarne - MSG: International Business (w języku angielskim)
Absolwent posiada wiedzę z zakresu: |
- funkcjonowania biznesu międzynarodowego, rynku światowego, podmiotów gospodarki światowej od korporacji międzynarodowych, poprzez ugrupowania integracyjne do międzynarodowych organizacji gospodarczych.
- zaawansowanych procesów globalizacji i regionalizacji,
- międzynarodowych procesów finansowych.
|
Absolwent nabywa umiejętności: |
- poruszania się w międzynarodowym środowisku biznesowym, w przedsiębiorstwach międzynarodowych i organizacjach międzynarodowych,
- prowadzenia własnej działalności na rynkach międzynarodowych,
- komunikowania się z partnerami zagranicznymi w zróżnicowanym kulturowo środowisku
- oceniania biznesu międzynarodowego i relacji biznesowych pomiędzy podmiotami gospodarki światowej
|
Uzyskane efekty uczenia się umożliwiają absolwentowi: |
- pracę w korporacjach międzynarodowych,
- w przedsiębiorstwach współpracujących z zagranicą,
- instytucjach międzynarodowych,
- urzędach administracji państwowej,
- prowadzenie własnej działalności gospodarczej.
|
Wybrane przedmioty specjalnościowe: |
- intercultural communication in business,
- marketing for managers,
- sustainable development,
- market simulation,
- portfolio management.
|
Przykładowe tematy prac dyplomowych: |
- Climate change as determinant of coffee production and consumption.
- Analysis of US economic development in times of pandemic COVID-19.
- World oil market – history, price formation and trends.
- Economics aspects of Catalonia’s separation from Spain.
- Determinants of coffee exports: the case study of Ethiopia.
- Impacts of SADC on Malawi’s Southern African trade volume.
- Free Trade Agreement (FTA) between Morocco and the EU: Implications for the Moroccan economy
- Impact of rice production on Indian economy.
- The role of private equity capital in the financial market transactions. The case study of the United States and the United Kingdom of Great Britain.
- Cricket as an effective business in India.
- Future perspective of cryptocurrencies. Case of Belarus.
- The role of information technologies outsourcing in the investment attractiveness of Poland.
- Analysis of hospitality services in Gdańsk.
|