Działalność dydaktyczna
Wybrane przedmioty prowadzone przez pracowników Katedry
- społeczna odpowiedzialność biznesu (CSR)
- zarządzanie w turystyce i hotelarstwie, zarządzanie w biznesie międzynarodowym, kulturowe uwarunkowania biznesu międzynarodowego, transport i logistyka międzynarodowa
- gospodarowanie kapitałem ludzkim, międzynarodowe zarządzanie zasobami ludzkimi
- finanse międzynarodowe, rynek pieniężny i kapitałowy, akademia LSEG, finanse, finanse przedsiębiorstw, finanse osobiste
- międzynarodowe stosunki gospodarcze, przedsiębiorczość, gospodarka rosyjska, psychologia w ekonomii, psychologia w finansach
Podręczniki i skrypty dydaktyczne
- Żołądkiewicz K., Orłowska R., International Economic Diplomacy – Case Studies (skrypt w formacie pdf), Projekt „PROgram Rozwoju Uniwersytetu Gdańskiego (ProUG) nr POWR.03.05.00-00-Z308/17-00, Sopot 2019.
- Żołądkiewicz K., Orłowska R., International Economic Diplomacy. Diplomacy Starts with Trade (skrypt w formacie pdf), Projekt „PROgram Rozwoju Uniwersytetu Gdańskiego (ProUG) nr POWR.03.05.00-00-Z308/17-00, Sopot 2019.
- Globalizacja i regionalizacja w gospodarce światowej, R. Orłowska, K. Żołądkiewicz, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2012.
- Cykle koniunkturalne-teoria, analiza i praktyka, R. Orłowska, S. Pangsy-Kangsy, Fundacja Rozwoju Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk 2003.
- Nikodemska-Wołowik A.M., Jakościowe badania marketingowe – klucz do zrozumienia nabywcy, Verde, Warszawa, 2008.
Wydarzenia i projekty dla studentów
- LSEG Research Grant Competition 2022/2023 - konkurs na granty badawcze dla studentów WE UG realizowany we współpracy z firmą LSEG (Refinitiv); opiekunowie ze strony WE: dr Urszula Mrzygłód oraz dr Joanna Adamska-Mieruszewska
- Wizyta studyjna studentów International Business II stopnia w organizacjach międzynarodowych z siedzibą w Genewie w latach 2019 oraz 2022: Światowa Organizacja Handlu (WTO), Organizacja Narodów Zjednoczonych (ONZ) – UNCTAD, Międzynarodowe Centrum Handlu (ITC), Międzynarodowa Organizacja Pracy (ILO). Wyjazd finansowany z projektu „PROgram Rozwoju Uniwersytetu Gdańskiego (ProUG) nr POWR.03.05.00-00-Z308/17-00; opiekunowie ze strony Katedry dr hab. Krystyna Żołądkiewicz, prof. UG, dr Renata Orłowska.
- Cykliczne świąteczne spotkania integracyjne studentów International Business pierwszego i drugiego stopnia studiów oraz wykładowców (IB Christmas Party); opiekunowie ze strony Katedry dr Renata Orłowska oraz dr Katarzyna Osiecka-Brzeska.
- Cykliczny projekt Dzień Zrównoważonego Rozwoju w Uniwersytecie Gdańskim – Sekcja Fair Trade (2019-2022); opiekunowie ze strony Katedry dr Renata Orłowska oraz dr Katarzyna Osiecka-Brzeska.
- Projekt wizyt studyjnych w przedsiębiorstwie J. J. Darboven dotyczących zarządzania marką międzynarodową i wdrażania koncepcji CSR (lata 2020 oraz 2022); opiekun ze strony Katedry dr hab. Anna Maria Nikodemska-Wołowik.
- Studenckie Koło Naukowe Efektywnych Rozwiązań Rynkowych (EFERR), opiekun dr Renata Orłowska.
Wykłady i wyjazdy szkoleniowe pracowników Katedry na zagranicznych uczelniach partnerskich
- University of Zaragoza, Hiszpania, kwiecień 2022: dr hab. Krystyna Żołądkiewicz, prof. UG oraz dr Renata Orłowska z wykładem pt. „The Multilateral Trading System – The World Trade Organisation”.
- Kobe University - Graduate Business School, Japonia, styczeń 2023: dr Renata Orłowska z wykładem pt. “International Economic Diplomacy the Role of WTO”.
- Western Sydney University (Australia, kwiecień 2022): dr hab. Krystyna Żołądkiewicz, prof. UG oraz dr Renata Orłowska z wykładem pt. „Multilateral Trading System”.
- 6th Erasmus + Staff Traninig Week (Funchal Madera Portugalia, 5-9 grudnia 2022), ISAL | Instituto Superior de Administração e Línguas: dr hab. Krystyna Żołądkiewicz, prof. UG oraz dr Renata Orłowska. Szkolenie pt. „How to Run an International Summer University?”
Przykładowe tematy prac dyplomowych prowadzonych przez pracowników Katedry
- Raportowanie finansowe i niefinansowe w przedsiębiorstwach wielonarodowych
- Zrównoważony rozwój regionów na przykładzie ….
- Zarządzanie projektami w przedsiębiorstwach międzynarodowych
- Marketing aspects of the real estate market in the international environment
- Differences in brand positioning strategies in the airline industry (a comparison of Ryanair and Emirates)
- Uwarunkowania decyzji zakupowych podejmowanych przez przedstawicieli pokolenia Z
- Economic analysis of the Korean entertainment industry on tourism
- Czynniki wpływające na zachowanie konsumentów w czasie pandemii Covid-19 na przykładzie branży tekstylnej
- Analysis of the meat substitutes market based on the performance of selected vegan companies by country
- Analiza czynników konfliktu handlowego Japonia - Korea Południowa
- New investment opportunities for Polsih investment abroad
- Trade war between US and China and its impact on the international trade
- Rozwój branży luksusowej na przykładzie marki Chanel