Biznes elektroniczny wymaga od menadżera interdyscyplinarności. Specjalność Biznes Elektroniczny jest tak zaprojektowana aby jej absolwent miał pełne wykształcenie ekonomiczne, a jednocześnie był specjalistą w dziedzinie projektowania, wdrażania i stosowania technologii informacyjnej w przedsiębiorstwach. Absolwent tej specjalności będąc menadżerem-informatykiem, będzie dobrze przygotowany do współpracy z inżynierami informatykami. Ze względu na swoją zaawansowaną wiedzę na styku informatyki i ekonomii będzie mógł pełnić rolę lidera w interdyscyplinarnych zespołach, odpowiedzialnych za rozwój biznesu elektronicznego w przedsiębiorstwach.
Absolwenci specjalności Biznes Elektronicznego uzyskują praktyczne umiejętności z zakresu projektowania, wdrażania i stosowania technologii informacyjnej w przedsiębiorstwach działających na rynkach elektronicznych.
Miejsca pracy i perspektywy zawodowe:
przedsiębiorstwa konsultingowe,
przedsiębiorstwa informatyczne,
międzynarodowe korporacje,
małe średnie przedsiębiorstwa,
administracja państwowa.
SYLWETKA ABSOLWENTA STUDIÓW I STOPNIA SPECJALNOŚCI BIZNES ELEKTRONICZNY
W wyniku ukończenia studiów I stopnia (licencjackich) absolwent specjalności Biznes Elektroniczny jest przygotowany do prowadzenia działalności gospodarczej w Internecie. Absolwenci specjalności Biznes Elektroniczny, oprócz wykształcenia w dziedzinie nauk ekonomicznych, otrzymują zaawansowaną wiedzę oraz konkretne umiejętności z zakresu technologii internetowej. Większość przedmiotów realizowana jest w laboratoriach komputerowych.
Program specjalności przygotowuje menadżerów, którzy będą zdolni do twórczego i efektywnego funkcjonowania w gospodarcze elektronicznej. Absolwent specjalności będzie specjalistą w dziedzinie wdrażania rozwiązań z zakresu handlu elektronicznego.
Tematyka przedmiotów realizowanych podczas studiów I stopnia na specjalności Biznes Elektroniczny umożliwia zdobycie wiedzy z następujących zagadnień:
społeczeństwo informacyjne i gospodarka elektroniczna,
rozwiązania handlu elektronicznego,
bezpieczeństwo w handlu internetowym,
technologie internetowe,
języki programowania internetowego – PHP, ASP, Java, JavaScript,
zasady budowy i zarządzanie sklepem internetowym – oprogramowanie eMarket, Quck.Card, osCommerce, ZenCard, Wordpress,
audyty stron WWW,
wykorzystanie narzędzi marketingu w Internecie, Web positioning.
Absolwent jest również specjalistą w zakresie projektowania i zarządzania serwisami internetowymi. Biznes Elektroniczny wymaga interdyscyplinarności, dlatego specjalność w realizowanej dydaktyce uwzględnia takie zagadnienia, jak wykorzystanie komputerów w analizie ekonomicznej oraz projektowanie procesów logistycznych.
Dzięki zdobytym praktycznym umiejętnościom, absolwent specjalności Biznes Elektroniczny odnajdzie się wszędzie tam, gdzie wykorzystuje się Internet w prowadzeniu działalności gospodarczej.
SYLWETKA ABSOLWENTA STUDIÓW II STOPNIA SPECJALNOŚCI BIZNES ELEKTRONICZNY
W wyniku ukończenia studiów II stopnia (magisterskich) absolwent specjalności Biznes Elektroniczny jest przygotowany do wykorzystania nowoczesnych technologii informacyjnych w procesach biznesowych.
Celem zajęć prowadzonych w ramach specjalności jest przygotowanie absolwenta do korzystania z najnowszych metod przedsiębiorczości elektronicznej, których stosownie warunkuje pomyślne funkcjonowanie przedsiębiorstw w gospodarce elektronicznej.
Absolwent posiada kompetencje menadżera do spraw: wdrażania technologii informatycznych, strategicznego wykorzystania zasobów IT przedsiębiorstwa, projektowania i zrządzania informacyjnymi systemami zintegrowanymi.
Tematyka wykładanych przedmiotów obejmuje takie zagadnienia jak:
infrastruktura systemów informacyjnych, sieci komputerowe, sieciowe systemy operacyjne,
prawo i bezpieczeństwo w gospodarce elektronicznej,
zarządzanie informacją, modelowanie danych, projektowanie baz danych,
metodyka zarządzania projektami IT, zarządzanie zmianami, jakością i ryzykiem w projekcie,
komputerowe systemy zarządzania, ZSI, DMS, ERP, MPR, CRM, DSS,
modelowanie i symulacja procesów gospodarczych,
bankowość elektroniczna,
systemy eksperckie wspierające działalność gospodarczą.
Biznes Elektroniczny, ze względu na swój globalny charakter, wymaga interdyscyplinarności, dlatego absolwent poznaje także zagadnienia związane z marketingiem, logistyką, rozliczeniami międzynarodowymi i transakcjami w handlu międzynarodowym.
Absolwent potrafi identyfikować przemiany zachodzące we współczesnym przedsiębiorstwie.