Specjalność Międzynarodowe Strategie Marketingowe mogą wybrać studenci magisterskich studiów uzupełniających na kierunku Międzynarodowe Stosunki Gospodarcze, prowadzonym na Wydziale Ekonomicznym Uniwersytetu Gdańskiego. Specjalność trwa 2 lata i prowadzi do uzyskania tytułu zawodowego magistra.
Główna problematyka realizowana w ramach specjalności to: strategie marketingowe firm polskich na rynku międzynarodowym i firm globalnych. Podstawowe przedmioty to: strategie marketingowe, metody ilościowych i jakościowych badań marketingowych, psychologia w marketingu, zintegrowana komunikacja marketingowa, zarządzanie sprzedażą, całościowa identyfikacja, metody public relations.
Dużą uwagę przywiązujemy do wyrobienia p r a k t y c z n y c h umiejętności, profesjonalnych zachowań, posługiwania się nowoczesnymi programami komputerowymi, znajomości języków obcych, zwłaszcza języka angielskiego. Znajomość języka angielskiego jest na tej specjalności niezbędna.
Specjalność ta przygotowuje do pracy w korporacjach międzynarodowych, dużych i średnich firmach polskich, agencjach reklamowych i agencjach badawczych, firmach consultingowych oraz umożliwia rozpoczęcie pracy we własnej firmie.
Absolwent powinien umieć założyć firmę, i zarządzać nią w sytuacji ostrej konkurencji, prowadzić badania rynku, kampanie promocyjne (reklamowe i public relations), zbudować i realizować funkcje marketingowe w firmie, współpracować z agencjami reklamowymi, zbudować dział sprzedaży oraz prowadzić politykę cenową i dystrybucję na skalę międzynarodową i krajową.
Zajęcia prowadzone są nowoczesnymi metodami interaktywnymi z dużym udziałem konwersatoriów, prac własnych studentów, metody przypadków (cases) i przykładów z praktyki polskiej i zagranicznej.
Studia te dają profesjonalne przygotowanie do działania na rynku międzynarodowym i krajowym w warunkach ostrej konkurencji.
CO STUDIUJE SIĘ NA SPECJALNOŚCI MIĘDZYNARODOWE STRATEGIE MARKETINGOWE?
Strategie marketingowe – zbudujesz samodzielnie strategie dla firm polskich i korporacji międzynarodowych
Analizy rynkowe i media społecznościowe - co kieruje klientem dokonującym zakupy, jakie znaczenie niosą media społecznościowe
Metody public relations - w programie są ćwiczenia przed kamerą i udział w konferencjach prasowych
Całościowa identyfikacja - tu m.in. dowiesz się jak zbudować skuteczny system wizualny dla firmy
Marketing przemysłowy - czy wiesz, że rynek dóbr przemysłowych jest dużo większy niż rynek dóbr konsumpcyjnych i np. w Trójmieście większość firm działa na rynku przemysłowym
Systemy dystrybucji – jak działają międzynarodowe sieci handlowe
Business English – polish your English!
Marketing relacyjny
Prawne aspekty w marketingu
Praktycznie każdy student, ze średnią powyżej 4,0 może jechać na zagraniczne studia w ramach wymiany w programie Erasmus.
JAK STUDIUJE SIE NA SPECJALNOŚCI MARKETING MIĘDZYNARODOWY?
Studencie! Reszta zależy od Ciebie!
Specjalność prowadzi Zakład Marketingu Instytutu Handlu Zagranicznego. Problematyka marketingu wykładana jest w Instytucie Handlu Zagranicznego od 1968 roku. Od tego roku prowadzone są badania naukowe w dziedzinie marketingu.
Zakład zatrudnia 7 pracowników naukowych na etacie, dodatkowo zajęcia prowadzą praktycy.
Kierownikiem Zakładu jest prof. UG. dr hab. Joanna Pietrzak, a kierownikiem specjalności dr Tomasz Czuba. W Zakładzie Marketingu pracują również: prof. UG Dorota Simpson, prof. UG Anna Nikodemska-Wołowik, dr Marek Reysowski, dr Marcin Skurczyński, mgr Kamila Wardyn.
Specjalność "Międzynarodowe strategie marketingowe" przygotowuje do pracy: