Koło Naukowe Finansów Międzynarodowych
Koło Naukowe Finansów Międzynarodowych funkcjonuje od 1998 roku przy Instytucie Handlu Zagranicznego na Wydziale Ekonomicznym Uniwersytetu Gdańskiego. Opiekunami Koła są: prof. zw. dr hab. Danuta Marciniak-Neider oraz dr Magdalena Markiewicz (założycielka Koła).
KNFM to forum studentów zainteresowanych wymianą myśli, doświadczeń, oraz pogłębianiem wiedzy z zakresu finansów i bankowości.
Przez lata pozostajemy wiodącym kołem naukowym na WE. Zasadniczym celem naszej działalności jest promowanie tematyki finansów międzynarodowych, bankowości oraz rynku kapitałowego
Aktywne działanie studentów zrzeszonych w naszym Kole Naukowym przyczynia się do współpracy z takimi instytucjami jak:
Wybrane projekty organizowane przez Koło Naukowe Finansów Międzynarodowych:
Aktywność naszych członków była już wielokrotnie nagradzana, m.in. nominacją w latach 1999/2000 oraz 2005/2006 do Nagrody Czerwonej Róży w kategorii najlepsze koło naukowe na Uniwersytecie Gdańskim. Jest to dla nas szczególne wyróżnienie, zostać najlepszym Kołem Naukowym ze wszystkich na Uniwersytecie Gdańskim, jak również znaleźć się w czołówce najlepszych Kół Naukowych Trójmiasta
Więcej informacji na temat Koła Naukowego Finansów Międzynarodowych znajduje się na stronie internetowej: www.knfm.org/
Kontakt: knfm@knfm.org
Koło Naukowe Handlu Zagranicznego "HaZet"
Kontakt hazet@gazeta.pl
W grudniu 2004 roku studenci czwartego roku specjalności Handel zagraniczny założyli Koło Naukowe Handlu Zagranicznego „HaZet”, nawiązując do tradycji z lat 70. XX wieku, kiedy przy Instytucie Handlu zagranicznego na Wydziale Ekonomicznym Uniwersytetu Gdańskiego również istniało podobne Koło Naukowe.
Opiekunem Koła jest dr Monika Grottel z Instytutu Handlu Zagranicznego. Opiekunem Honorowym jest pani prof. dr hab. Ewa Oziewicz.
Koło zrzesza studentów chcących rozwijać swoje zainteresowania związane z wszelkimi aspektami handlu zagranicznego oraz międzynarodowych stosunków ekonomicznych, jak również osoby które chcą aktywnie uczestniczyć w życiu uczelni. Koło, wydaje własną gazetkę „HaZet Tribune”, gdzie studenci mogą wyrazić opinię na tematy szczególnie ich interesujące. W działalność Koła na stałe wpisały się już potkania z praktykami, konferencje pod nazwą Dzień Handlu Zagranicznego, oraz konferencje o tematyce gospodarczo-kulturalnej związane z różnymi regionami świata (Dzień Tajski, Dzień Azjatycki, Dzień Ameryki Południowej).
Koło regularnie uczestniczy w Bałtyckim Festiwalu Nauki, współpracuje z pomorskimi firmami i organizuje warsztaty i szkolenia z udziałem praktyków.
Więcej informacji na temat Koła znajduje się na stronie http://www.hazet.ek.ug.edu.pl/.
Koło naukowe PR
Profil działalności Koła Naukowego PR
Koło Naukowe Public Relations działa od 2006 roku, kiedy to po – rozwiązaniu Studenckiego Centrum Promocji Wydziału Ekonomicznego - aktywna grupa studentów specjalności Marketing, która była szczególnie zainteresowana pogłębianiem wiedzy i umiejętności z zakresu public relations założyła Koło Naukowe PR. Od tego czasu członkowie Koła bardzo aktywnie włączyli się w życie akademickiego nie tylko Wydziału Ekonomicznego, ale i całego Uniwersytetu, poprzez organizowanie i aktywny udział w wielu przedsięwzięciach, mających na celu promocję swojej Alma Mater, ale także Wydziału i własnego Koła. W ten sposób przyczyniają się do budowy pozytywnego wizerunku swojej uczelni i organizacji w której działają. Zaangażowanie w prace Koła ułatwia aktywne uczestniczenie w życiu akademickim Trójmiasta i przyczynia się do osobistego rozwoju studentów.
Głównym zadaniem KNPR jest umożliwienie jego członkom budowy sieci kontaktów, które zaowocują w ich dalszej karierze. Tworzenie stałych relacji partnerskich w społeczności studenckiej, jak i poza nią w kontaktach z potencjalnymi pracodawcami w celu wypracowania sobie właściwego miejsca w realiach biznesowych.
Koło Naukowe Public Relations jest dla ludzi, którzy chcą się samorealizować oraz mają potrzebę kontaktu z nieszablonowymi źródłami wiedzy, bo przecież „Studia to coś więcej niż nauka!”. Niech to motto przyświeca wszystkim, którzy chcą odnieść sukces.
KNPR współpracuje z przedstawicielami praktyki gospodarczej, przedsiębiorcami, osobami posiadającymi niekonwencjonalne podejście do biznesu, które rozumieją współczesne realia koordynacji zarządzania organizacją i rosnącą rolę social media. Studenci Koła dążą do rozwijania swoich talentów poprzez pogłębianie wiedzy fachowej, zdobywanie umiejętności współpracy i komunikacji. Za swoje motto członkowie Koła przyjęli następujące stwierdzenie Roberta Cialdini’ego:
„Era współczesna, często nazywana Wiekiem Informacji, nigdy nie bywa nazwana Wiekiem Wiedzy. Informacja nie przekłada się bezpośrednio na wiedzę. Musimy ją najpierw przetworzyć - dotrzeć do niej, przyswoić, zrozumieć, scalić z informacją już posiadaną i utrzymać.”
Członkostwo w KNPR umożliwia studentowi aktywne działanie w trakcie studiów, ciekawe i pożyteczne spędzanie czasu, udział w różnorodnych projektach, samorealizację, poznanie wyjątkowych ludzi oraz nabycie tak ważnego doświadczenia!
Więcej o KNPR można dowiedzieć się tutaj:
https://www.facebook.com/KNPR.UG
Struktura organizacyjna Koła Naukowego PR
Opiekun: prof. UG dr hab. Dorota Simpson
Prezes: Piotr Spychalski
Wiceprezes: Aneta Szarafiejewa
Liczba członków: 29
Studenci opiekunowie działów:
PR - Miachał Walerzak
Fundrising - Karolina Lejkowska
Human Resources – Adam Rzeźniczak
Logistyki – Maria Stolpa
Project Management – Aneta Szarafijewa
Koło Naukowe Public Relations
Wydziału Ekonomicznego UG
ul. Armii Krajowej 119/121
81-824 Sopot
e-mail: publicrelationsug@gmail.com
ERASMUS Student Network
Więcej informacji na stronie internetowej: http://ug.esn.pl/